2017年12月31日

第258回例会12/23(土) 活動報告

第258回みなとみらいトーストマスターズクラブ例会が、12/23(土)に開催されました。
今回は、今年最後の例会となり、今年の一年を振り返り、新年を迎えるにあたり、テーマを「Refresh」としました。まず、会長より、当クラブで初めてDTM賞(最高位の賞)を受賞されたIさんが紹介されました。Iさんの業績に対し、我々も勇気をいただきました。
今日のTMOD(司会進行係)は、チャーミングなMさんによる司会で、例会がスムーズに進行されました。テーブルトピックスでは、8名の方々が、与えられたお題に挑戦しました。お題に即座に答えるショートスピーチにも拘わらず、うまくまとめていました。次の準備スピーチでは、3名のスピーカーが、質の高いスピーチを披露しました。論評も、準備スピーカーにとても有益な点が指摘されました。
今回も、ゲストが3名参加され、次回も参加予定とのことで、暖かい雰囲気の中、質の高い例会となりました。次回は、田園都市トーストマスターズクラブとの合同例会が、1月13日(土)に溝の口駅前の高津市民館で予定されています。 良いお年をお迎えください。
The 258th regular meeting was held on Dec. 23th at Sakuragicho in Yokohama.
The first of all, President TM F, introduced TM I who got the DTM (Distinguished Toastmaster) award, the first recipient in our club. We shared her achievement.   Then, today's TMOD was introduced. She is a charming member and conducted the meeting smoothly with lots of smiles. For the table topics, eight members responded it appropriately. After that, three prepared speakers made wonderful speeches. The evaluators also made useful points to them. The next meeting is the joint meeting with Den-en Toshi Toastmasters club and it will be held at Takatsu ShiminKan near Mizonokuchi st. on Jan. 13th (Sat).  I wish you Happy New Year.
Share: