2018年6月25日

第270回英語スピーチ例会6/23(土)活動報告

今年度最後の例会が、横浜市民活動支援センターで開催されました。
テーマは、”Commencement”、7月1日からは、新しい年度のスタートです。
今日も、2名のゲストが参加し、当クラブに非常に興味をもっていただきました。
まず、経験豊富なOさんによる総合司会で、例会が始まりました。即興スピーチでは、
ワールドカップサッカーなど、話題性のあることについて、各人がユーモアを交えて発表しました。次は、例会でのハイライトである準備スピーチです。一番目は、NさんがPathways(新教育プロム)による最初のスピーチをし、2番目は、Sさんによる準備スピーチでした。そして、3番目は、オレオレ詐欺に関するキーノート・スピーチでした。 3名が、異なったスピーチをされたので、大変、面白く有意義なスピーチとなりました。
次回は、7月14日()に関内にある「なか区民活動センター」で、開催予定です。

The final regular meeting for this term was held on June 23rd at Sakuragi-cho. The theme was “Commencement”. From July 1st, the new term will be started. Two guests joined it and both of them were very interested in our club. Today, an experienced Toastmaster (TM O) chaired the meeting. 
At table topics sessions, some hot topics such as world cup succor, summer vocation etc were picked up. The next session was three prepared speeches. All of them was fun and meaningful. The next meeting will be held on July 14th at Naka Kumin Katsudo Center in Kannai.  



Share: