例会レポートです!
DCP(Distinguished Club Program)受賞の発表が有りました。DCPとはカンタンに説明すると、トーストマスターズ本部から先期一年間を通じての活動が優れていた団体に贈られるawardでして、メンバーのマニュアル進捗度、新規メンバーの加入などが評価指標です。
去年1年で新規メンバーが大幅に増えているので、その部分も評価戴いてるようです。先期のVPEのSbさん、献身的なご活動本当にありがとうございました!
さて、本日の目玉企画は英語スピーチマラソン!今回は7人のスピーカーが逞しく披露して行きました。成長の機会を存分に活かしてくださいね。
1人目のMzさん、「謙虚でいる為には新しい語学を学ぶと良い」と言う趣旨の英語スピーチをしてくださいました。新しい言語を勉強することは、単語、文法、発音、、、と様々な要素があるので、傲慢になる時間がありません。
2人目のNkさん。京都で突然、同時通訳を勤める事になった時の経験をお話しいただきました。「日本語と英語の構造の違いのために通訳した内容が真逆になってしまった」と言うエピソードにメンバー一同爆笑でした。
3人目のKrさん。トーストマスターズ経験4年の中で培われた経験をお話しいただきました。参加した時に定めた「CCマニュアルを修了する迄にベストスピーカーを達成する」と言う目標をキチッと達成していく計画性は流石です!
あとがき:論評セッションが新鮮だと思いました。気付いた事は、人の論評に「乗っかる」事で、発言内容がどんどん洗練されていくことです。これはスピーカーにとっても良い事です。
通常例会ですと、プリペアード・スピーカー⇔論評者間の関係なのですが、関係性の矢印が放射線状に延びている感じです。
とても盛り上がった例会でした。スピーカーだけで無く、参加者の大部分が発言していたので、満足度が高かった会だと思いました。
DCP(Distinguished Club Program)受賞の発表が有りました。DCPとはカンタンに説明すると、トーストマスターズ本部から先期一年間を通じての活動が優れていた団体に贈られるawardでして、メンバーのマニュアル進捗度、新規メンバーの加入などが評価指標です。
去年1年で新規メンバーが大幅に増えているので、その部分も評価戴いてるようです。先期のVPEのSbさん、献身的なご活動本当にありがとうございました!
さて、本日の目玉企画は英語スピーチマラソン!今回は7人のスピーカーが逞しく披露して行きました。成長の機会を存分に活かしてくださいね。
1人目のMzさん、「謙虚でいる為には新しい語学を学ぶと良い」と言う趣旨の英語スピーチをしてくださいました。新しい言語を勉強することは、単語、文法、発音、、、と様々な要素があるので、傲慢になる時間がありません。
3人目のKrさん。トーストマスターズ経験4年の中で培われた経験をお話しいただきました。参加した時に定めた「CCマニュアルを修了する迄にベストスピーカーを達成する」と言う目標をキチッと達成していく計画性は流石です!
あとがき:論評セッションが新鮮だと思いました。気付いた事は、人の論評に「乗っかる」事で、発言内容がどんどん洗練されていくことです。これはスピーカーにとっても良い事です。
通常例会ですと、プリペアード・スピーカー⇔論評者間の関係なのですが、関係性の矢印が放射線状に延びている感じです。
とても盛り上がった例会でした。スピーカーだけで無く、参加者の大部分が発言していたので、満足度が高かった会だと思いました。
English Speech Meeting Report
It is a regular meeting report!
First, an announcement of DCP (Distinguished Club Program) was held. DCP is the award that Toastmasters headquarter sends to the excellent club, and praise for members' manual progress, joining of new members and so on.
As the number of new members has increased dramatically in the last year, it seems that the part has also been evaluated. Mr Sb, VPE of the previous term, Thank you very much for your dedicated activities!
Today's regular meeting was held as English speech marathon. Seven speakers delivered a speech. Please make full use of growth opportunities.
Mz, the first speaker, said that "In order to be humble, we should learn new languages." Learning a new language requires various elements such as vocabulary, grammar, pronunciation, so there is no time to be arrogant.
The second person Nk. talked about his experience when he suddenly was assigned as an interpreter in Kyoto. Members all laughed at an episode that "Due to differences between the structure of Japanese and English, the meaning has become reverse".
The third person Kr. talked about experiences cultivated within Toastmasters' 4 years. She was planning to get the best speaker by the time she completes the cc manual and succeeded, she has a strong willingness!
Ms Mt, the fourth person, is dealing with garbage disposal issues, so She told about her own experience and social problems. Mt is very photogenic because she is a big fan of Takarazuka.
Kr of the 5th person, talked about the four elements to succeed that He learned from the English exam before joining Toastmasters club. Last month He participated in Indian Toastmasters.
Os, the sixth person,’s speech is about his own "My Life Plan". Veteran Toastmaster Os has many places to learn such as how to put the pause, tempo and tone.
The seventh person Sb, explained the unknown function of the CL manual. Mr Sb always makes suggestions to improve our club. Also, I appreciate his speech in the 14th minute.
Today's best speaker was presented to Mr. Nk. Congratulations on winning twice in a row as a prepared speaker!
Today's best speaker was presented to Mr. Nk. Congratulations on winning twice in a row as a prepared speaker!
Postscript: I thought the evaluation session was fresh. What I noticed was by riding on other ’s evaluations, the quality of evaluations became refined more and more. This is also good for the speaker.
It was a very exciting regular meeting. Not only the speakers but most of the participants were continuously speaking, so I thought that it was a meeting where the satisfaction was high.