2018年2月28日

第261回スピーチコンテスト例会2/10(土)報告(In-house speech contest report)

2月10日(土)は、当クラブ内スピーチコンテストのため、特別例会となりました。
英語スピーチコンテストには、6名がエントリーし、上位3名が入賞されました。そして、1位と2位は、クラブ代表として3月18日(日)に開催予定のエリア54スピーチコンテストに出場することになりました。また、日本語スピーチコンテスト部門では、1名の参加でしたが、素晴らしいスピーチをされ、当クラブ代表して参加することが決まりました。クラブ内コンテストに参加された皆さんにとっては、大変、いい経験になったと思います。また、エリア54スピーチコンテストに出場することになった皆さん、おめでとうございます。ぜひ、エリアコンテストも勝ち抜いて、さらに上のコンテストをめざしてください。今日のスピーチコンテストには、他のクラブからもサポートをいただき、多くの皆さんの協力によって、成功理にコンテストを終了することができました。
次回の例会は、2月24日(土)です。

Today's meeting was a special meeting due to the in-house speech contest.
6 members joined the International speech contest and three winners were announced. the 1st winner and the 2nd winner will proceed to the Area 54 Speech contest on March 18th.  As for the Japanese speech contest, there was one  contestant and  he delivered a splendid speech. He will also proceed to Area 54 speech contest.  I wish they will do their best at the contest. For this in-house speech contest, many members joined it as supporters. Moreover, some members from other clubs also supported it.  Thanks to everyone's efforts, the contest was successfully done. The next meeting is Feb. 24th (Sat.)





Share: