2017年11月11日

第255回例会11/11(土) 活動報告 (Meeting Report)

当クラブの例会が、前回と同様、横浜市民活動支援センターで開催されました。秋晴れの下、今回も多くの会員だけでなく、ゲストの方も参加し、楽しく、充実した例会となりました。まず、ビジネスセッションにおいて、12月3日の新人対抗スピーチ大会に、Tさんが、クラブ代表で参加することが発表されました。来年1月13日と27日には、田園都市TMCとの合同例会が企画されていることも紹介されました。その後、ベテランのIさんによる司会、進行役で、ミーティングが始まりました。今回の即席スピーチは、「秋」に関した英語スピーチでした。それから、4名による準備スピーチが、それぞれ、披露されました。 総合論評は、ベテランのIさんで、論評は、スピーカーを動機付けるものとの指摘に納得。例会後は、今回もワークショップがあり、Sさんによるeasy -Speak toolの使い方のプレゼンテーションは、とても、分かりやすかったと思います。次回は、11月25日(土)です。

 The regular meeting on Nov. 11th was conducted under the fine weather in Autumn season..
At the first business session, the club representative to join the Rookie Contest on Dec. 3rd has been announced. TM T, Good luck for the contest. Then, TM K chaired the table topics related to Autumn.  After that,  4 prepared speakers made their variety of speeches.   Finally, TM I made general evaluation very nicely.  Her message to motivate the speaker in evaluation was convincing.  She pointed out three things; emotion, logic and good advice for the improvement.  After the meeting, TM S  made the workshop about the presentation of easy-Speak tool. We noticed that it is convenient and easy to use.  See you again on Nov. 25th.

秋晴れのみなとみらい
和やかな例会の雰囲気
Tさんの準備スピーチ
ベスト賞、おめでとう
  
Share: